Partner serwisu
31 października 2019

Grupa Renault wprowadza ogniwa paliwowe do samochodów dostawczych

Kategoria: Elektromobilność

Grupa Renault pod koniec 2019 r. uzupełni ofertę o zasilany wodorem model Kangoo Z.E. Hydrogen, a w 2020 r. o vana Master Z.E. Hydrogen. Jak informuje francuski koncern, w porównaniu do samochodów z napędem w 100% elektrycznym pojazdy wyposażone w ogniwa wodorowe uzyskują trzy razy większy zasięg przy tankowaniu trwającym 5-10 minut.

Grupa Renault wprowadza ogniwa paliwowe do samochodów dostawczych

Technologia ogniw wodorowych Grupy Renault została opracowana we współpracy z firmą Symbio, filią grupy Michelin, i jest poddawana testom od 2014 r. W modelu Renault Master Z.E. Hydrogen zasięg zwiększy się trzykrotnie ze 120 do 350 km (WLTP). Samochód będzie dostępny w wersji furgon (dwie wersje) i podwozie do zabudowy (dwie wersje). Pojazd zostanie wyposażony w dwa zbiorniki wodoru umieszczone pod podwoziem. Renault informuje, że będzie bardziej wszechstronny pod względem użytkowym, bez utraty przestrzeni ładunkowej wynoszącej od 10,8 m3 do 20 m3. Masa pojazdu wzrośnie o 200 kg.

Z kolei pod koniec 2019 r. zadebiutuje Renault Kangoo Z.E. Hydrogen, które będzie dysponować zasięgiem 370 km (BEV Kangoo Z.E. oferuje 230 km zasięgu wg WLTP). Pojazd zapewni przestrzeń ładunkową 3,9 m3, a jego masa wzrośnie o 110 kg. Cena wodorowego Kangoo na rynku francuskim wyniesie 48 300 euro netto (bez uwzględnienia ewentualnych dopłat).

Elektryczne samochody z napędem wodorowym wykorzystują ogniwa paliwowe, które łączą wodór ze zbiorników pokładowych z tlenem pobieranym z powietrza, aby wygenerować energię przeznaczoną do zasilania silnika elektrycznego.

 Jak powiedział Denis Le Vot, dyrektor departamentu samochodów dostawczych Alians Renault-Nissan: „Grupa Renault poszerza ofertę elektrycznych samochodów dostawczych, wprowadzając do gamy Renault Master Z.E. Hydrogen i Renault Kangoo Z.E. Hydrogen. W modelach tych klienci będą mogli wykorzystać duży zasięg, który jest niezbędny w dalekich trasach i to przy rekordowo krótkim czasie ładowania. Zalet jest jednak więcej, gdyż Renault Master Z.E. Hydrogen i Renault Kangoo Z.E. Hydrogen będą mogły jeździć, zużywając energię o coraz mniejszym śladzie węglowym. W ten sposób chronią środowisko i dają pełen komfort jazdy samochodem elektrycznym”.

źródło: orpa.pl
Nie ma jeszcze komentarzy...
CAPTCHA Image


Zaloguj się do profilu / utwórz profil
ZAMKNIJ X
Strona używa plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. OK, AKCEPTUJĘ