Długowieczny asfalt na obwodnicy Skawiny
Zakończono budowę odcinka obwodnicy Skawiny z zastosowaniem asfaltów nowej generacji tzw. asfaltów długowiecznych.
Mota-Engil wbudowała ok. 1,6 tys. ton materiału z zastosowaniem asfaltu o wyjątkowych właściwościach, na długości ok. 2 kilometrów. Projekt budowy obwodnicy pozwoli na szybkie i komfortowe ominięcie centrum Skawiny. Dzięki zastosowaniu specjalnego asfaltu zwanego potocznie „asfaltem długowiecznym” odcinek będzie charakteryzował się niespotykaną dotąd odpornością na spękania nawierzchni, połączoną z wytrzymałością na koleinowanie.
Długowieczny asfalt
Asfalty długowieczne to nowy produkt ORLEN Asfalt, powstały w efekcie kilkuletnich prac badawczo-rozwojowych, cechujący się zdecydowanie dłuższym czasem eksploatacji niż inne asfalty. Nowy typ lepiszcza drogowego, który został wprowadzony przez ORLEN Asfalt w 2014 r. z pewnością jest właściwą odpowiedzią na coraz wyższe wymagania stawiane nawierzchniom przez inwestorów i użytkowników dróg.
Zdaniem eksperta Mota-Engil, właściwe wykonanie podłoża oraz dolnych warstw konstrukcji nawierzchni, połączone z zastosowaniem asfaltów HiMA w warstwie ścieralnej przełoży się na wysoki komfort jazdy w dłuższym okresie czasu, a co za tym idzie dłuższym okresem użytkowania drogi bez konieczności remontów i napraw.
Innowacyjny odcinek powstał w ramach inwestycji „Budowa drogi klasy GP w Skawinie w km 0+ 998,98 do km 3 + 100,89, Odcinek II od km 0+998,98 do km 2 + 446,28 i Odcinek III od km 2 + 446,28 do km 3 + 100,89 – obwodnica Skawiny”.
Źródło: ORLEN Asfalt