Partner serwisu
16 października 2014

Długowieczny asfalt na obwodnicy Skawiny

Kategoria: Z życia branży

Zakończono budowę odcinka obwodnicy Skawiny z zastosowaniem asfaltów nowej generacji tzw. asfaltów długowiecznych.

Długowieczny asfalt na obwodnicy Skawiny

Mota-Engil wbudowała ok. 1,6 tys. ton materiału z zastosowaniem asfaltu o wyjątkowych właściwościach, na długości ok. 2 kilometrów. Projekt budowy obwodnicy pozwoli na szybkie i komfortowe ominięcie centrum Skawiny. Dzięki zastosowaniu specjalnego asfaltu zwanego potocznie „asfaltem długowiecznym” odcinek będzie charakteryzował się niespotykaną dotąd odpornością na spękania nawierzchni, połączoną z wytrzymałością na koleinowanie.

Długowieczny asfalt

Asfalty długowieczne to nowy produkt  ORLEN Asfalt, powstały w efekcie kilkuletnich prac badawczo-rozwojowych, cechujący się zdecydowanie dłuższym czasem eksploatacji niż inne asfalty. Nowy typ lepiszcza drogowego, który został wprowadzony przez ORLEN Asfalt w 2014 r. z pewnością jest właściwą odpowiedzią na coraz wyższe wymagania stawiane nawierzchniom przez inwestorów i użytkowników dróg.

Zdaniem eksperta Mota-Engil, właściwe wykonanie podłoża oraz dolnych warstw konstrukcji nawierzchni, połączone z zastosowaniem asfaltów HiMA w warstwie ścieralnej przełoży się na wysoki komfort jazdy w dłuższym okresie czasu, a co za tym idzie dłuższym okresem użytkowania drogi bez konieczności remontów i napraw.

Innowacyjny odcinek powstał w ramach inwestycji „Budowa drogi klasy GP w Skawinie w km 0+ 998,98 do km 3 + 100,89, Odcinek II od km 0+998,98  do km 2 + 446,28 i Odcinek III od km 2 + 446,28 do km 3 + 100,89 – obwodnica Skawiny”.

Źródło: ORLEN Asfalt

ZAMKNIJ X
Strona używa plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. OK, AKCEPTUJĘ