Partner serwisu
05 listopada 2014

Ciech: Strategia Grupy na lata 2014-2019

Kategoria: Z życia branży

Rada Nadzorcza Ciechu przyjęła uchwałę o strategii Grupy Chemicznej Ciech na lata 2014-2019. Dokument precyzuje kierunki rozwoju Grupy i źródła wzrostu jej wartości. 

Ciech: Strategia Grupy na lata 2014-2019

Głównym celem, jaki stawia przed sobą najbardziej rentowna spółka chemiczna na warszawskiej giełdzie (wg wyników rentowności EBITDA za I półrocze bieżącego roku) jest maksymalizacja wartości Spółki przy koncentracji na segmencie sodowym. Cele strategiczne Grupy Ciech obejmują ponadto:

  • wzrost przychodów w segmencie sodowym,
  • podwojenie udziałów w polskim rynku środków ochrony roślin, 
  • Wzrost EBITDA znormalizowanej,
  • wzrost wartości spółki.

Segment sodowy
Segment sodowy Ciechu posiada liczne przewagi konkurencyjne, których wykorzystanie zamierza maksymalizować, jak geograficzne rozmieszczenie zakładów produkcyjnych (Polska – Inowrocław, Janikowo, Niemcy – Stassfurt, Rumunia – Govora). Umożliwia ono efektywne dotarcie do dotychczasowych klientów europejskich oraz stanowi bazę ekspansji na nowe, atrakcyjne rynki. Dodatkowo firma jest cały czas liderem kosztowym w produkcji sody. Segment organiczny Grupy będzie rozwijany na bazie Organiki-Sarzyna, która pozostaje częścią Grupy Chemicznej Ciech. Jej główne produkty to żywice (poliestrowe i epoksydowe) oraz środki ochrony roślin (marka Chwastox). Organika-Sarzyna będzie systematycznie rozwijała kanały dystrybucji celem skuteczniejszego dotarcia do klientów, wzrośnie efektywność kosztowa i wykorzystanie mocy produkcyjnych oraz, odpowiadając na potrzeby klientów – planuje dywersyfikację produktową i rozwój działalności badawczo – rozwojowej.   

– Kierowany przeze mnie Zarząd starał się podejść do tworzenia nowej strategii wyjątkowo odpowiedzialnie i elastycznie, biorąc pod uwagę wszystkie okoliczności rynkowe, jak i nowe możliwości, jakie pojawiły się przed Spółką w związku ze zmianą głównego akcjonariusza. W dużej mierze zakładamy kontynuację działań mających na celu redukcję kosztów, ale jednocześnie chcemy rozwijać podstawowe segmenty naszej działalności, to jest sodowy i organiczny. Mając doświadczonego inwestora stawiamy na rozwój grupy w skali światowej – powiedział Dariusz Krawczyk, prezes zarządu Ciechu. 

  • Strategia zakłada osiągnięcie następujących celów finansowych Grupy Ciech: 
  • Średnioroczne przychody ze sprzedaży (2014 – 2019): około 3.8 mld PLN,
  • Średnioroczna EBITDA znormalizowana (2014 – 2019): około 660 mln PLN,  Średnioroczna marża EBITDA znormalizowana (2014-2019): około 17 %,
  • Osiągnięcie wskaźnika zadłużenia netto do EBITDA poniżej 1,00 w 2019 roku. Do obliczenia wskaźnika założono średnioroczną stopę dywidendy na poziomie 3 %.%. Wartości dywidendy oraz jej wypłata będą zależeć od sytuacji rynkowej oraz kondycji finansowej Grupy Ciech. 

Źródło: Ciech

Fot. photogenica

ZAMKNIJ X
Strona używa plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. OK, AKCEPTUJĘ