Grupa PCC stawia na innowacyjność
- W laboratoriach badawczych w Brzegu Dolnym powstają produkty, które bez wątpliwości można określić mianem innowacyjnych, a czasami wręcz przełomowych. Dzięki naszym dotychczasowym projektom powstały produkty, które wcześniej były niedostępne, a czasem nawet nieznane na naszym rynku. Dzięki temu możemy poprawiać nie tylko naszą konkurencyjność, ale także konkurencyjność naszych klientów – mówi Wiesław Klimkowski, Prezes Zarządu PCC Rokita.
Zarząd PCC Rokita wyłonił zwycięzców piątej edycji konkursu Projekt Roku dedykowanego pracownikom. Celem konkursu jest wsparcie innowacyjności i rozwój nowych technologii w spółkach.
Konkurs organizowany był już po raz piąty. Jak co roku, skierowany był do pracowników działów badawczo-rozwojowych GK PCC Rokita, GK PC EXOL oraz GK PCC Consumer Products Kosmet. Ocenie podlegały przede wszystkim takie elementy jak innowacyjność rozwiązań, efektywność finansowa oraz efekt środowiskowy i wpływ rozwiązań na bezpieczeństwo.
Spółki z Grupy PCC w Brzegu Dolnym od lat inwestują w rozbudowę zaplecza badawczo-rozwojowego, co ma bezpośrednie przełożenie nie tylko na jakość wytwarzanych produktów, ale także na szersze portfolio produktowe. Dzięki temu spółki mają możliwość szybkiego reagowania na zmienne, specjalistyczne potrzeby klientów.
- W tym roku zwiększamy intensywność działań w zakresie rozwoju produktów specjalistycznych, co będzie od nas wymagać jeszcze większej koncentracji na obszarze R&D. Naszą uwagę od dawna kierujemy w stronę wiedzy i wyspecjalizowanych technologii. Podejmujemy więc liczne inicjatywy zmierzające do doskonalenia kapitału ludzkiego obecnego w spółce, a także te zachęcające wyspecjalizowane kadry do dołączenia do naszego zespołu. Dalej będziemy także intensywnie współpracować z uczelniami wyższymi w zakresie realizacji badań, współpracy merytorycznej oraz staży studenckich – mówi Rafał Zdon, Wiceprezes Zarządu PCC Rokita.
Intensywnie realizowane działania w obszarze R&D nie tylko wspierają rozwój portfolio produktowego, ale także umożliwiają skuteczną ekspansję geograficzną na nowe, szybko rozwijające się rynki. – Idealnym przykładem jest nawiązana ostatnio współpraca z IRPC Polyols Company Limited z Tajlandii. Utworzona w wyniku współpracy spółka będzie rozwijać sprzedaż polioli i systemów poliuretanowych na terenie Azji Południowo-Wschodniej, Chin i Indii – dodaje Rafał Zdon.
Źródło,fot.: PCC