Krzysztof Kamiński: Nie ma idealnego modelu, są jednak pewne kanony
- Jednym z elementów prawidłowego działania służb utrzymania ruchu jest optymalizacja gospodarki części zamiennych - mówi Krzysztof Kamiński, wiceprezes zarządu Grupy Azoty ZAK S.A., który weźmie udział w debacie podczas "Remontów".
Czy istnieje idealny model UR? Jaki powinien być?
- Nie ma idealnego modelu, są jednak pewne kanony, które powinny zostać spełnione. Zadaniem służb utrzymania ruchu zapewnienie ciągłej produkcji bez awarii lub z minimalną ilością awarii i zgodnie z obowiązującymi regulacjami legislacyjnymi. Powinny więc koncentrować się na działalności diagnostycznej i prewencyjnej. Jednocześnie istotne jest przygotowanie procedur postępowania na wypadek awarii kluczowych aparatów i urządzeń.
Jak powinna wyglądać polityka magazynowa zakładu?
- Jednym z elementów prawidłowego działania służb utrzymania ruchu jest optymalizacja gospodarki części zamiennych. Części zamienne do kluczowych i unikalnych urządzeń, o długim okresie dostawy muszą być dostępne w magazynie właściciela instalacji. Elementy automatyki i systemów sterowania mogą być zabezpieczone na podstawie umów serwisowych z dostawcami tych systemów. Drobną armaturę, uszczelki itp. dostarczają firmy serwisujące instalacje produkcyjne, ze swoich magazynów lub bezpośrednio od producentów.
Krzysztof Kamiński, wiceprezes zarządu Grupy Azoty ZAK S.A., potwierdził udział w debacie:" Z reakcji na predykcję - kierunki rozwoju nowoczesnego modelu utrzymania ruchu".
Debata odbędzie się 2 czerwca br. podczas konferencji Remonty i Utrzymanie Ruchu w Przemyśle Chemicznym.
Moderatorem dyskusji będzie Tomasz Przybysławski, dyrektor Biura Techniki PKN ORLEN S.A.