Poprawa wyników rok do roku we wszystkich kluczowych spółkach Grupy CIECH
CIECH opublikował wyniki za pierwszy kwartał 2015 roku notując poprawę na wszystkich poziomach rachunku zysku i strat. Grupa CIECH wypracowała w I kwartale br. 210 mln zł marży brutto. To 21 proc. więcej niż w analogicznym okresie rok temu. Przychody ze sprzedaży wyniosły 817 mln zł, znacząco wzrósł wskaźnik EBITDA (z), który jest jednym z głównych mierników działalności spółki.
![Poprawa wyników rok do roku we wszystkich kluczowych spółkach Grupy CIECH Poprawa wyników rok do roku we wszystkich kluczowych spółkach Grupy CIECH](Resources/../Resources/ar/17751/17941/149852578966f004.jpg)
To był dobry kwartał dla CIECH. Osiągnięte wyniki są potwierdzeniem umiejętności całego zespołu Grupy do maksymalnego wykorzystania dobrej sytuacji rynkowej. Pozytywny wpływ na nasze przychody miał m.in. wzrost cen sody, a do poprawy rentowności przyczynił się spadek cen nośników energetycznych, takich jak węgiel i gaz ziemny. Oczywiście to, że możemy dziś czerpać profity z dobrej koniunktury, jest efektem obranej strategii i skutecznej rozbudowy mocy produkcyjnych naszych zakładów. Warto podkreślić, że decyzje dotyczące tych inwestycji zapadały trzy lata temu, gdy Spółka rozpoczęła program głębokiej restrukturyzacji i borykała się z poważnymi problemami finansowymi.– powiedział Dariusz Krawczyk, Prezes Zarządu CIECH SA.
Sprzedaż i marketing Grupy CIECH
Po raz kolejny Spółka odnotowała wzrost efektywności. W porównaniu do analogicznego okresu z ubiegłego roku pojawił się niewielki (3%) spadek przychodów ze sprzedaży, spowodowany głównie zakończeniem kontraktu na sprzedaż siarki.
Do najważniejszych wydarzeń minionego kwartału w obszarze sprzedaży i marketingu Grupa CIECH zalicza trwającą restrukturyzację w spółce CIECH Sarzyna, w obrębie której odbywa się reorganizacja sił sprzedaży, została uruchomiona intensywna kampania reklamowa produktów segmentu Agro – w tym kluczowego produktu Chwastox, nastąpiła reorganizacja kanałów dystrybucji oraz poszerzenie oferowanego asortymentu. W portfolio Grupy w segmencie sodowym pojawił się również nowy produkt Sorbeco – sorbent służący do odsiarczania spalin. Ważnym elementem wizerunkowym jest również ujednolicenie nazw spółek w Grupie CIECH.
Projekty rozwojowe Grupy CIECH
Najważniejszym projektem realizowanym w pierwszym kwartale była rozbudowa mocy produkcyjnych zakładu sodowego w Inowrocławiu z obecnych 600 do 800 tysięcy ton rocznie. Ukończony pierwszy etap inwestycji o nazwie projekt SODA +200 spowodował wzrost mocy zakładu o 60 tysięcy ton produktów rocznie. Całkowita wartość programu SODA +200 wynosi około 265 mln złotych. Równolegle, w sąsiednim zakładzie w Janikowie, zakończyła się w marcu, br. inwestycja mająca na celu intensyfikację produkcji soli suchej. W jej wyniku produkcja tego asortymentu wzrosła z 1 tysiąca ton do 1,7 tysiąca ton produktu dziennie. Jest ona odpowiedzią na odnotowywane zapotrzebowanie rynkowe, w jej efekcie zakład w Janikowie będzie przerabiał całość produkowanej soli mokrej na wysokogatunkową sól suchą. Całkowita wartość tej inwestycji to ponad 77 mln złotych.
Unowocześnianie zakładów produkcyjnych jest jednym z podstawowych filarów rozwoju Grupy CIECH, dlatego będziemy nadal poprawiać efektywność naszych fabryk, zwiększać ich moce produkcyjne oraz inwestować w ich potencjał – powiedział Dariusz Krawczyk, Prezes Zarządu CIECH SA.
Źródło: www.ciechgroup.com
Fot. freeimages.com