Piotr Grobelny: Dobrą inwestycją jest kultura bezpieczeństwa
Czy kultura bezpieczeństwa jest dobrą inwestycją w markę firmy? Na to pytanie odpowiada Piotr Grobelny, Dyrektor Biura Bezpieczeństwa i Prewencji, PCC Rokita S.A.
Czy kultura bezpieczeństwa jest dobrą inwestycją w markę firmy?
Kultura bezpieczeństwa to niewątpliwie dobra inwestycja w markę firmy. Wraz z podnoszeniem poziomu świadomości pracowników, zakłady pracy stają się miejscem coraz bardziej bezpiecznym, a przez to wiarygodnym i atrakcyjnym dla przyszłych i teraźniejszych kontrahentów ale i społeczności lokalnej i samych pracowników. Należy pamiętać, iż kultura bezpieczeństwa to nie tylko dążenie do redukcji niebezpiecznych sytuacji i osiągnięcie wysokiego poziomu prewencji wypadkowej, czy zapobieganie awariom infrastruktury technicznej, ale przede wszystkim kształtowanie proaktywnych postaw pracowniczych, co w ujęciu długofalowym powoduje osiągnięcie lepszych wyników ekonomicznych.
Co jest najważniejsze w budowaniu kultury bezpieczeństwa?
Najważniejszym aspektem w budowaniu kultury bezpieczeństwa jest oprócz wdrażania dobrych praktyk, praca nad kształtowaniem świadomości pracowników na wszystkich szczeblach organizacji. Każdy z pracowników firmy powinien być przekonany, że bezpieczeństwo w pracy zależy również od niego i jego codziennych wyborów. Jest to proces długofalowy, nieosiągalny w krótkotrwałych działaniach czy akcjach.
fot.:BMP