Artur Kopeć: Dwa elementy w budowaniu kultury bezpieczeństwa
– W budowaniu kultury bezpieczeństwa moim zdaniem najważniejsze są dwa elementy. Po pierwsze pracodawca, po drugie musi być potencjał ludzki – mówi Artur Kopeć, Członek Zarządu Grupy Azoty S.A.
Co jest najważniejsze w budowaniu kultury bezpieczeństwa?
W budowaniu kultury bezpieczeństwa moim zdaniem najważniejsze są dwa elementy – mówi Artur Kopeć, członek zarządu Grupy Azoty S.A.: – Po pierwsze pracodawca, który jako kreator formułuje politykę BHP, definiuje zagrożenia, określa normy postępowania oraz propaguje bezpieczne zachowania. Po drugie musi być potencjał ludzki w firmie ponieważ kulturę bezpieczeństwa tworzą wszyscy pracownicy przedsiębiorstwa. Jeżeli obok poprawy techniki i organizacji pracy idzie przykład z tzw. „góry” mamy najlepszy układ pozwalający kształtować świadomość wszystkich pracowników oraz rozwijać i podnosić poziom kultury bezpieczeństwa.
Czy kultura bezpieczeństwa jest dobrą inwestycją w markę firmy?
– Zdecydowanie tak – odpowiada Artur Kopeć.: – Klienci oprócz dobrej jakości oferowanych produktów od dawna oczekują od nas tego aby firma prowadziła swoją działalność przestrzegając najwyższych standardów. Budowanie marki poprzez wizerunek firmy bezpiecznej, przyjaznej dla ludzi i środowiska ale przede wszystkim jako miejsca gdzie z ochotą przychodzimy do pracy jest kluczowym elementem budującym zaufanie do firmy. Dzisiaj za marką firmy podąża konkretna filozofia życiowa przeplatana wartościami uniwersalnymi co pozwala wyróżniać się na tle innych, a wysoka kultura bezpieczeństwa idealnie wpisuje się w kreowanie marki i co najważniejsze buduje konkretne przewagi konkurencyjne.