Unikatowe opony Michelin zaprojektowane na Dakar 2016
Trwa Rajd Dakar. Dostawcą opon, na którego postawiło najwięcej zespołów, jest Michelin. Firma przygotowała ogumienie dla większości z 354 pojazdów zgłoszonych do tegorocznego wyścigu. Podczas Dakaru 2016 zespoły rajdowe wykorzystają ponad 3 000 opon Michelin.
Na potrzeby tegorocznego wyścigu firma Michelin przygotowała następujące opony dla pojazdów z poszczególnych kategorii:
Samochody
Wszystkie załogi Peugeot Sport (Sébastien Loeb, Stéphane Peterhansel, Carlos Sain oraz Cyril Despres) wystartowały na oponach MICHELIN D16 opracowanych specjalnie do pojazdów Peugeot 2008 DKR z napędem na przednie koła.
Opona MICHELIN D16 nie jest tylko zwykłą modyfikacją swojej poprzedniczki. W porównaniu z ubiegłorocznym modelem posiada nowe konstrukcję oraz wzór bieżnika oraz niższą wagę. Głównymi założeniami inżynierów Michelin przy jej opracowywaniu były lepsza przyczepność na każdym rodzaju nawierzchni, większa kontrola i stabilność podczas hamowania, a także większy komfort prowadzenia, tak istotny podczas długi rajdowych odcinków.
Opony MICHELIN D16 dedykowane są do samochodów z napędem na przednie koła, natomiast MICHELIN Latitude C przeznaczona jest do samochodów 4x4, takich X-Raid Minis czy Toyota Hiluxes.
Motocykle
Opony MICHELIN Desert Race to sprawdzone rozwiązanie, które istotnie przyczyniło się do ostatnich pięciu zwycięstw Rajdu Dakar w kategorii motocykli. Podczas rywalizacji zawodnicy korzystają również z wkładów piankowych MICHELIN Bib Mousse, które są lżejsze od tradycyjnych dętek. Zapewniają one równowartość ciśnienia 1,2 bara i eliminują konieczność wymiany dętki w przypadku jej przebicia.
Ciężarówki
Opony MICHELIN XZL+ to wiodące ogumienie do ciężarówek startujących w rajdach terenowych. O ich osiągach i wytrzymałości świadczy fakt, że na co dzień używane są przez pojazdy pracujące na placach budowy.
Pojazdy typu buggy
Ogumienie BFGoodrich Baja T/A KR2, z portfolio jednej z marek grupy Michelin wyspecjalizowanej w rozwiązaniach off-road, odpowiada wymaganiom pojazdów buggy, które są lżejsze niż samochody z napędem na cztery koła.
Po zakończeniu Rajdu Dakar zużyte opony będą badane, a informacje trafią do Centrum Badań i Rozwoju Michelin we francuskim Ladoux koło Clermont-Ferrand.
Źródło,fot.:Michelin