Partner serwisu
22 stycznia 2016

Grupa ORLEN zwiększa udziały na rynku detalicznym w Czechach

Kategoria: Z życia branży

Unipetrol, czeska spółka z Grupy ORLEN, przejmie 68 stacji paliw będących częścią czeskich aktywów koncernu OMV.  Nowo nabyte obiekty funkcjonować będą pod marką Benzina. Finalizacja transakcji uzależniona jest m.in. od uzyskania zgody Urzędu Antymonopolowego w Republice Czeskiej.

Grupa ORLEN zwiększa udziały na rynku detalicznym w Czechach

Segment detaliczny Grupy ORLEN w Czechach funkcjonuje obecnie w ramach sieci liczącej 339 obiektów pod marką Benzina. Po zakończeniu procesu włączenia zakupionych stacji do sieci, ich liczba  wzrośnie do ponad 400.   Zarządzający siecią Benzina, Unipetrol RPA, stawia również na rozwój oferty pozapaliwowej, w tym kącików gastronomicznych Stop Cafe, które tworzone są zgodnie ze standardami obowiązującymi na rynku polskim. Obecnie w czeskiej sieci funkcjonuje ich już ponad 130.


– Grupa Orlen, zgodnie z przyjętą strategią, konsekwentnie rozwija sprzedaż na rynkach macierzystych. Ta transakcja pozwala nam na dalsze wzmocnienie pozycji lidera na rynku czeskim – powiedział Marek Podstawa, Członek Zarządu ds. Sprzedaży.


Grupa ORLEN zarządza siecią stacji paliw liczącą ponad 2500 obiektów w Polsce, Czechach, Niemczech i na Litwie, których łączny przychód ze sprzedaży detalicznej za rok 2014 wyniósł ponad 36 mld zł.
Akwizycja nowych stacji pozwoli również na bardziej efektywne wykorzystanie zwiększonych zdolności rafineryjnych Unipetrolu, które wzrosły w ubiegłym roku w wyniku nabycia aktywów rafineryjnych Shell i Eni.

 

Źródło,fot.: PKN ORLEN
 

ZAMKNIJ X
Strona używa plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. OK, AKCEPTUJĘ