Nowa strategia PKN ORLEN. Na co stawiają?
Bezpieczeństwo surowcowe
W nowej strategii istotna będzie dalsza koncentracja na bezpieczeństwie surowcowym. Dzięki zawartej we wrześniu nowej umowie z PGNiG, Koncern posiada zabezpieczone dostawy gazu ziemnego na kolejnych 5 lat. Jeżeli chodzi o dostawy ropy naftowej, planowane jest dalsze umacnianie dotychczasowych i budowanie nowych relacji handlowych z największymi producentami na świecie. Obecnie zaopatrzenie rafinerii koncernu odbywa się na bazie umów długoterminowych z producentami – Rosneft, Tatneft oraz Saudi Aramco, uzupełnianych zakupami typu spot. PKN ORLEN jest przygotowany technologicznie do przerobu ponad 80 różnych gatunków ropy z całego świata.
Ludzie
Analizując globalne trendy w wymiarze społecznym, w tym między innymi zmiany zachodzące na rynku pracy czy oczekiwania względem biznesu, koncern zdecydował o dalszym wzmacnianiu posiadanego kapitału ludzkiego, jako czynnika będącego filarem dalszego, stabilnego rozwoju. W tym obszarze kluczowa pozostanie dbałość o najwyższe standardy bezpieczeństwa pracy, brak tolerancji dla wypadków, ale też zwiększanie kompetencji pracowników, między innymi poprzez konsekwentne powiększanie oferty rozwojowej i wzrost dostępności szkoleń. Realizacja celów strategicznych będziemy realizować z ważnym założeniem: poszanowania dla środowiska naturalnego.
Innowacje
Konkurencyjność Polski opiera się głównie o przewagi kosztowe, te rezerwy jednak powoli się wyczerpują. Mając świadomość zachodzących zmian, PKN ORLEN, największa polska firma, szukając nowych szans rozwojowych, będzie aktywnie angażować się w projekty innowacyjne. W celu znalezienia innowacji tworzących wartość, skoncentrujemy się zarówno na podstawowej działalności Grupy ORLEN, jak również nowych, ale komplementarnych do obecnej działalności koncernu, kierunkach rozwoju.
Rynek energii zmienia się, jednak w przewidywalnej perspektywie ropa naftowa pozostanie podstawowym surowcem do produkcji paliw i produktów petrochemicznych. Wyzwaniem jest dynamika otoczenia biznesowego i przygotowanie koncernu do zmian, które przyniesie przyszłość. Dlatego w nowej strategii stawiamy na innowacje i promowanie inicjatywy pracowników oraz rozwijanie organizacji opartej na wiedzy – powiedział Wojciech Jasiński.
źródło: inf. prasowa
fot. 123rf.com