Na stacjach LOTOS paliwa gotowe na zimę
Kierowcy tankujący na stacjach LOTOS nie muszą obawiać się nadchodzących mrozów – już od 16 listopada paliwa sprzedawane przez Grupę LOTOS będą spełniały parametry paliwa zimowego. 1 grudnia do tego grona dołączy również LPG.
Paliwa oferowane przez LOTOS w okresie zimowym pozwalają na bezproblemowe uruchomienie silnika w temperaturach nawet do –20°C . W ofercie dla wymagających od początku grudnia dostępny będzie olej napędowy premium LOTOS Dynamic Diesel, który ma parametry oleju arktycznego i pozwala na bezawaryjne działanie silnika przy mrozach sięgających –32°C .
Przy wyborze oleju napędowego zimą warto zwrócić uwagę na temperaturę mętnienia oraz temperaturę zablokowania zimnego filtra (CFPP) – mówi Tadeusz Surawski, starszy inżynier ds. technologii Grupy LOTOS S.A. – Stosując ulepszony olej napędowy Dynamic Diesel podczas mrozów zmniejsza się ryzyko procesu wytrącania parafin, których kryształy, w skrajnym przypadku, mogą zablokować filtr paliwa, a w efekcie uniemożliwić dalszą jazdę pojazdu.
W Polsce, wg normy, w okresie letnim CFPP limitowany jest na poziomie maksymalnie 0°C, a w okresie zimowym limit tego parametru to maksymalnie -20°C. Warto podkreślić, że standardowy olej napędowy zimowy to nie to samo co olej arktyczny IZ-40 z rafinerii Grupy LOTOS, który gwarantuje temperaturę blokady zimnego filtra (CFPP) do -32°C oraz temperaturę mętnienia do -22°C. Ten drugi parametr gwarantowany jest tylko w oleju napędowym premium LOTOS Dynamic.
Olej LOTOS Dynamic Diesel produkowany jest na bazie oleju napędowego arktycznego IZ-40, który nie zawiera biokomponentów i zapewnia dłuższą żywotność silnika pracującego w warunkach zimowych. Dynamic Diesel ma w składzie specjalnie wyselekcjonowane dodatki uszlachetniające, a także tzw. biocydy, które hamują rozwój bakterii w zbiorniku paliwa i zapobiegają powstawaniu osadu w filtrach. Dzięki składnikom takim jak detergenty czyszczące, antykorozyjne czy blokujące powstawanie piany, paliwa LOTOS Dynamic wpływają na większą moc i stabilniejszą pracę silnika oraz mniejsze spalanie.
A czym różnią się benzyny letnie od zimowych?
W przypadku benzyn zwiększa się prężność tego paliwa przez dodanie większej ilości komponentów lekkich np. butanu. Wyższa prężność benzyny w jesienno-zimowym okresie pozwala bezproblemowo uruchomić silnik w niskich temperaturach. W okresie letnim prężność par może być maksymalna 60 kPa, a w okresie zimowym parametr ten może wynosić maksymalnie 90 kPa.
W zimie kierowcy powinni pamiętać o kilku zasadach tankowania samochodu. Warto tankować do pełna, ponieważ ogranicza to skraplanie się wody na ściankach zbiornika paliwa, zapobiegając jego korozji. Kierowcy pojazdów z silnikami diesla przed pierwszymi mrozami powinni zadbać o pełen bak paliwa o parametrach zimowych, gdyż nawet domieszka paliwa letniego (które było tankowane przed 1 października), zimą, gdy temperatura spada poniżej 0 stopni Celsjusza, może zaszkodzić układowi paliwowemu. Co oczywiste, warto też w miarę możliwości trzymać samochód w garażu lub miejscu osłoniętym od wiatru, co zmniejszy ryzyko wychłodzenia paliwa.
Podwajamy tankowanie
W celu dodatkowego zachęcenie kierowców do tankowania do pełna, od 15 listopada br. na stacjach LOTOS wystartowała także akcja promocyjna „Podwajamy tankowanie”. Każdy, kto zatankuje paliwo na stacjach LOTOS i zarejestruje paragon ma szansę wygrać kupon na paliwo o równowartości zakupionego paliwa.
Komentarze