Partner serwisu
07 marca 2018

LOTOS z rekordowym zyskiem w 2017

Kategoria: Aktualności

Handel detaliczny – standaryzacja oferty i inwestycje

Jednym z kluczowych celów w obszarze handlu detalicznego była standaryzacja oferty pozapaliwowej. Od połowy 2017 r. karty programu premiowego Navigator są już honorowane w całej sieci LOTOS. Oprócz tego zwiększono dostępność paliw premium Dynamic, wprowadzając je do oferty wybranych stacji segmentu ekonomicznego (LOTOS Optima). Od 2017 r. priorytetem LOTOSU będzie rozwój segmentu stacji premium.

Na koniec 2017 r. w sieci LOTOS działało 493 stacji paliw, w tym 305 obiektów własnych (CODO) i 188 obiektów franczyzowych (DOFO). Przez ub. r. sieć powiększyła się o 6 placówek (5 stacji CODO, 1 stacja DOFO). Wzrosła o 6,2% średnia dobowa sprzedaż paliw i o 8,5% średnia miesięczna sprzedaż sklepowa. O 14% rdr LOTOS zwiększył sprzedaż produktów i usług pozapaliwowych w segmencie detalicznym, który — dzięki optymalizacji kosztów — uzyskał 23% dynamikę wzrostu marży. W ub. r. LOTOS umocnił swoją pozycję w segmencie stacji tranzytowych przy autostradach i drogach szybkiego ruchu. Na koniec 2017 r. LOTOS dysponował 20 Miejscami Obsługi Podróżnych (MOP) zlokalizowanymi przy autostradach A1, A2, A4 i A6 oraz drogach ekspresowych S3 i S7. W latach 2018-2020 sieć LOTOSU powiększy się o kolejne 6 MOP-ów przy S3, S7 i S8.

Od połowy 2017 r. karty flotowe LOTOS Biznes są honorowane na stacjach sieci Shell Polska. W ten sposób klienci biznesowi sieci LOTOS mogą tankować paliwa w ponad 80 nowych miejscowościach.

Spółka jest w trakcie przygotowań do uruchomienia, w drugiej połowie 2018 r., pilotażowego projektu LOTOS Electro Mobility, czyli „elektryfikacji” trasy pomiędzy Trójmiastem a stolicą Polski. W Gdyni, Gdańsku, Warszawie oraz na stacjach paliw przy autostradach A1 i A2 powstanie 12 punktów szybkiego ładowania pojazdów elektrycznych.

Projekt EFRA

Na koniec 2017 r. zaawansowanie Projektu EFRA wyniosło niemal 90%. Do końca roku zmodernizowano lub wybudowano, a następnie przekazano do prób i testów budynek zasilania elektrycznego dla nowych instalacji (GPZ4), chłodnie wentylatorowe układu wody chłodniczej, instalację odsiarczania oleju napędowego, instalację produkcji tlenu (OGU), instalację regeneracji aminy i stripera wód kwaśnych, instalacje odzysku siarki, instalację sprężonego powietrza oraz część rurociągów międzyobiektowych.

Innowacje

Innowacyjne projekty, w które Grupa Kapitałowa LOTOS systematycznie angażuje coraz większe środki, stanowią odpowiedź na wyzwania technologiczne i są warunkiem dalszego rozwoju LOTOSU. Poza kluczowymi inicjatywami z obszaru elektromobilności, prowadzi badania nad paliwami alternatywnymi (biopaliwa, wodór) oraz realizuje pierwsze wspólne projekty ze start-upami w ramach akceleratora Space3AC. Jest współzałożycielem Klastra Technologii Wodorowych i Czystych Technologii Energetycznych, wspiera Krajową Ligę Innowacji. Intensywnie pracuje nad zbudowaniem zespołu i uruchomieniem funduszu Corporate Venture Capital.

Po zmianie strategii, celów i rozszerzeniu zakresu działalności spółka LOTOS Lab przejęła  rolę nie tylko centrum badań i rozwoju, ale także lidera wdrożeń i komercjalizacji innowacyjnych projektów w Grupie Kapitałowej LOTOS, realizowanych w ramach zwiększonego o blisko 100 mln zł kapitału własnego oraz środków pozyskiwanych z zewnętrznych źródeł.

LOTOS buduje również kulturę korporacyjną, wzmacniającą innowacyjność pracowniczą. W ramach programu LOTOS Inspiruje pracownicy czterech spółek grupy zgłosili w minionym roku blisko 300 nowatorskich projektów, z których kilkadziesiąt jest lub będzie wdrażanych.

źródło: lotos.pl
Nie ma jeszcze komentarzy...
CAPTCHA Image


Zaloguj się do profilu / utwórz profil
ZAMKNIJ X
Strona używa plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. OK, AKCEPTUJĘ