Nowa lokomotywa w LOTOS Kolej
Zasoby taborowe LOTOS Kolej zasiliła nowa, czteroosiowa lokomotywa elektryczna wielosystemowa Vectron, typ X4-E-Loco-A, wyprodukowana przez firmę Siemens. Lokomotywa jest jedną z najnowocześniejszych we flocie wykorzystywanej przez LOTOS Kolej.
Lokomotywę pozyskano w wyniku umowy z firmą CARGOUNIT, największym polskim niezależnym operatorem wynajmu lokomotyw towarowych, a także liderem w Europie Środkowo-Wschodniej. Maszyna jeszcze w sierpniu testowana była na torze doświadczalnym Instytutu Kolejnictwa w Żmigrodzie pod Wrocławiem. Pojazd charakteryzuje się mocą 6000 kW, posiada masę 90 ton i długość niemal 19 metrów, a jego maksymalna prędkość wynosi 200 km/h.
–Vectron jest kolejną lokomotywą w parku pojazdów LOTOS Kolej, dzięki której z powodzeniem będziemy realizować przewozy pociągów na długich trasach. Lokomotywa będzie obsługiwała jedne z ważniejszych tras transportowych LOTOS Kolej realizowanych na potrzeby przewozu paliw wyprodukowanych w rafinerii Grupy LOTOS – mówi Anatol Kupryciuk, prezes Zarządu LOTOS Kolej.
22 sierpnia br. pojazd obsłużył pierwszy planowy pociąg towarowy na trasie Gdańsk Olszynka – Emilianów – Gdańsk Olszynka. Przy planowej, niezakłóconej realizacji przewozu lokomotywa jest w stanie wykonać w ciągu 12 godzin pełen obieg tej trasy. Trzy pierwsze przejazdy realizowane były pod nadzorem maszynisty instruktora.
Obecnie Vectron spełnia warunki dopuszczenia do ruchu po polskiej infrastrukturze kolejowej PKP PLK S.A. oraz na terenie Niemiec. Niebawem uzyska uprawnienia do eksploatacji w Austrii, Słowacji i na Węgrzech, a jeszcze we wrześniu br. również w Republice Czeskiej.
Komentarze