Z reakcji na predykcję
– W swoim działaniu dążymy do zmiany podejścia z reakcyjnego – oznaczającego naprawę dopiero po zgłoszeniu awarii – na predykcyjne i prewencyjne, co pozwala nam ograniczyć do minimum czas postoju instalacji produkcyjnych – mówi Kamil Ćwikła, Szef Utrzymania Ruchu w Zakładach Azotowych „Puławy” S.A..
Konieczność osiągnięcia zysków zmusza przedsiębiorstwa m.in. do działań mających na celu kontrolę i optymalizację kosztów. Ma to swoje odzwierciedlenie w obszarze utrzymania ruchu. Na czym polega ta kontrola w Puławach?
Kontrola i optymalizacja kosztów utrzymania ruchu w naszym przedsiębiorstwie odbywa się głównie w oparciu o planowanie. W tym celu na dany rok obrotowy tworzony jest Plan budżetu na remonty i ulepszenia, w którym planujemy wydatki na remonty, modernizacje, bieżące utrzymanie ruchu oraz konserwacje. Kontrola i optymalizacja kosztów to również prawidłowo zaplanowane postoje remontowe. Większość prac remontowych i modernizacyjnych w tym remonty średnie, kapitalne realizowane są zgodnie przyjętym Harmonogramem Postojów Remontowych Instalacji Produkcyjnych Zakładów Azotowych „PUŁAWY” S.A. Taki harmonogram to nic innego jak przypisanie konkretnych dat i zakresów prac do zadań remontowych.
Kiedy planowany jest najbliższy postój remontowy?
Zgodnie z opracowanym Harmonogramem Postojów Remontowych Instalacji Produkcyjnych na rok 2013 r. już wczesną wiosną rozpocznie się remont średni jednej z instalacji. Ostatnie remonty powinny się zakończyć z końcem listopada.
Rozmawiała: Aleksandra Grądzka-Walasz i Przemysław Płonka
fot.: BMP'
Cały wywiad został opublikowany w magazynie "Chemia Przemysłowa" nr 2/2013 zamów prenumeratę w wersji elektronicznej lub drukowanej |