LOTOS Kolej otrzymał finansowanie z UE
Zarząd spółki LOTOS Kolej podpisał w Warszawie umowę dotyczącą finansowania zakupu nowoczesnego taboru intermodalnego. Niemal połowę wartości projektu, czyli 74 mln zł z 183 mln zł, sfinansuje Unia Europejska.
Transport intermodalny to przyszłość przewozów kolejowych. Tak określa się przewóz ładunków wykorzystujący więcej niż jeden rodzaj transportu, czyli chodzi głównie o wygodny przewóz kontenerów koleją.
Projekt LOTOS Kolej zakłada zakup 324 nowoczesnych wagonów-platform oraz dwóch lokomotyw elektrycznych za kwotę 183 mln zł. Niemal połowę tej sumy LOTOS Kolej uzyska dzięki udziałowi w konkursie „Rozwój transportu morskiego, śródlądowych dróg wodnych i połączeń multimodalnych” (w ramach programu „Infrastruktura i Środowisko 2013-2020”).
Projekt LOTOSU Kolej oceniony najwyżej
CUPT opublikowało 26 października br. listę rankingową uwzględniającą wszystkie projekty wybrane do dofinansowania, które spełniły kryteria oceny i uzyskały wymaganą liczbę punktów. Projekt LOTOS Kolej został zakwalifikowany do objęcia dofinansowaniem, osiągając wynik 96,88% maksymalnej liczby punktów. Tym samym LOTOS Kolej otrzymało (ex aequo z dwiema innymi spółkami) najwyższą ocenę projektu złożonego do konkursu.
LOTOS Kolej to jeden z wiodących towarowych przewoźników kolejowych w Polsce. Od 2012 roku jest wiceliderem rynku kolejowych przewozów towarowych w Polsce pod względem realizowanej pracy przewozowej. W ciągu kilkunastu lat działalności z lokalnego przewoźnika manewrowego spółka przekształciła się w liczącego się na rynku gracza, który poza przewozami oferuje usługi obsługi bocznicy kolejowej, wynajmu i serwisu technicznego taboru kolejowego oraz czyszczenia cystern kolejowych. Od 2015 roku z oferty przewozowej LOTOS Kolej mogą skorzystać również klienci, których siedziby znajdują się na terenie Republiki Federalnej Niemiec.
Komentarze