Paliwo LOTOSU napędza polskie promy
Spółka LOTOS Asfalt zawarła roczny kontrakt z Polską Żeglugą Bałtycką na dostawy niskosiarkowych paliw RMD80 oraz MGO, które napędzać będą wszystkie promy pływające pod logo Polferries.
– Podpisany kontrakt dotyczy dostaw morskich paliw żeglugowych o wartości ponad 100 milionów zł. To kolejny krok w ekspansji LOTOS Asfalt na rynku morskich paliw żeglugowych. Oferujemy wysokiej jakości paliwa, zawierające jedynie 0,1% siarki, spełniające bardzo rygorystyczne wymagania ekologiczne na Bałtyku. Jesteśmy gotowi na wyzwania wynikające z zaleceń ograniczenia emisji siarki do atmosfery w ramach regulacji IMO 2020 – komentuje Cezary Godziuk, prezes Zarządu spółki LOTOS Asfalt.
– Polska Żegluga Bałtycka od lat kontynuuje współpracę z Grupą LOTOS w zakresie dostaw paliw żeglugowych dla naszej floty. Mając ma uwadze spełnianie najwyższych norm ekologicznych, dostępność wymaganych produktów oraz warunki finansowe, kołobrzeski armator zdecydował się na korzystanie z paliw dostarczanych przez spółkę LOTOS Asfalt – dodaje Piotr Redmerski, prezes Zarządu Polskiej Żeglugi Bałtyckiej S.A.
LOTOS Asfalt jest obecnie jedynym polskim producentem i dostawcą paliwa RMD80, które jest alternatywnym paliwem wobec morskiego oleju napędowego MGO. Od 1 stycznia br. RMD80 jest paliwem bardzo oczekiwanym przez rynek żeglugi wielkiej. Przeznaczone jest dla statków morskich wyposażonych w system grzania paliwa.
Wszystkie pięć promów Polferries, które pływać będą na paliwie wyprodukowanym przez gdańską rafinerię, realizuje regularne połączenia między Polską a Szwecją oraz Danią. Promy Nova Star i Wawel operują na linii Gdańsk - Nynäshamn (Szwecja), Mazovia, Baltivia i Cracovia płyną ze Świnoujścia do Ystad (Szwecja), a poprzez przeprawę przez most Oresund – łączą Świnoujście z Kopenhagą.
Komentarze