Partner serwisu
14 kwietnia 2020

PGNiG kontynuuje wsparcie w walce z koronawirusem. 230 tys. zł dla Samodzielnego Publicznego Szpitala Klinicznego nr 4 w Lublinie

Kategoria: Aktualności

PGNiG przekazało Samodzielnemu Publicznemu Szpitalowi Klinicznemu nr 4 w Lublinie 230 tys. zł w ramach pomocy organizowanej przez Ministerstwo Aktywów Państwowych. Środki te pozwolą na zakup wyposażenia medycznego pomagającego w zwalczaniu epidemii – m.in. bronchofiberoskopu, który ułatwia badanie dróg oddechowych.

PGNiG kontynuuje wsparcie w walce z koronawirusem.  230 tys. zł dla Samodzielnego Publicznego Szpitala Klinicznego  nr 4 w Lublinie

– W PGNiG jesteśmy świadomi wyzwań stojących dziś przed całym społeczeństwem, a w szczególności personelem medycznym, który odgrywa kluczową rolę w walce z koronawirusem. Chcemy być blisko lekarzy, pielęgniarek, ratowników medycznych – prawdziwych bohaterów tych dni – mówi Jerzy Kwieciński, Prezes Zarządu PGNiG SA. – Sami również aktywnie włączamy się w tę walkę, mocno wspierając lokalne społeczności, naszych sąsiadów Między innymi w ten sposób rozumiemy hasło „Jesteśmy blisko Ciebie” – dodaje.

W okolicach Lublina znajduje się kopalnia ropy naftowej i gazu ziemnego. Jest ona częścią Ośrodka Kopalń Łańcut, należącego do PGNiG.

Kwota przekazana lubelskiemu szpitalowi pozwoli na zakup sprzętu i środków ułatwiających walkę z epidemią koronawirusa. Będą to m.in. półmaski filtrujące, urządzenie do dezynfekcji pomieszczeń wraz z zapasem środka dezynfekującego, a także bronchofiberoskop.    

To kolejna inicjatywa PGNiG na rzecz walki z trwającą epidemią. Do tej pory spółka przeznaczyła za pośrednictwem Fundacji PGNiG im. Ignacego Łukasiewicza łącznie ponad 6,5 mln zł na pomoc dla szpitali.

PGNiG oferuje także aktywne wsparcie dla innych strategicznych instytucji takich, jak Narodowy Fundusz Zdrowia. Pracownicy spółki PGNiG Obrót Detaliczny wspierają infolinię NFZ i pomagają tysiącom Polaków, udzielając im porad. W ostatnim czasie PGNiG razem z Polskim Związkiem Głuchych uruchomiły także wideoinfolinię dla osób głuchych, które chcą zasięgnąć informacji na temat koronawirusa. Działa ona przez całą dobę, siedem dni w tygodniu, aby zapewnić stały dostęp do wsparcia i pomocy.

Spółka nie zapomina również o swoich pracownikach i na czas epidemii wprowadziła wewnętrzne procedury bezpieczeństwa pozwalające na zminimalizowanie ryzyka zarażenia, zapewniające jednocześnie zachowanie ciągłości procesów produkcyjnych i administracyjnych.

Wypowiedź Radosława Starownika, Dyrektora Naczelnego SPSK4 w Lublinie, jest dostępna na koncie PGNiG na Twitterze: https://twitter.com/GK_PGNiG  

Nie ma jeszcze komentarzy...
CAPTCHA Image


Zaloguj się do profilu / utwórz profil
ZAMKNIJ X
Strona używa plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. OK, AKCEPTUJĘ