LANXESS po raz pierwszy prezentuje nowy asortyment dla przemysłu kosmetycznego
Na targach in-cosmetics global, które odbyły się w Paryżu 5-7 kwietnia br., koncern LANXESS po raz pierwszy zaprezentował znacznie rozszerzony asortyment składników kosmetyków i produktów pielęgnacyjnych.

Producent specjalistycznych środków chemicznych oferuje wysokiej jakości rozwiązania, dzięki którym produkty te są bezpieczniejsze, bardziej zrównoważone i wydajniejsze. Konserwanty, środki zapachowe, składniki wielofunkcyjne i aktywne są dostępne pod uznanymi markami: Purox, Kalama, Purolan, Solbrol i Saltidin.
Po raz pierwszy zaprezentowała się jednostka biznesowa Flavors & Fragrances (F&F), którą LANXESS utworzył po przejęciu Emerald Kalama Chemical w sierpniu 2021 roku. W jednostce tej połączono nabyty asortyment i wiedzę specjalistyczną z istniejącymi rozwiązaniami LANXESS w zakresie wytwarzania produktów kosmetycznych, które wcześniej były dystrybuowane m.in. przez LANXESS Distribution GmbH.
Zadaniem nowej jednostki Flavors & Fragrances jest umożliwienie naszym klientom tworzenia receptur, które zaspokoją popyt na zrównoważone, przyjazne dla skóry i należycie konserwowane produkty – wyjaśnia Holger Hueppeler, dyrektor jednostki biznesowej F&F.
– Osiągamy to, oferując składniki o wysokiej czystości i przyjazne dla konsumenta, w połączeniu z zaawansowaną wiedzą techniczną
i prawną. Wspieramy naszych klientów w optymalizacji receptur i wyprzedzaniu nowych trendów konsumenckich.
Klienci mogą ponadto korzystać z zalet wynikających ze strategicznej lokalizacji zakładów produkcyjnych firmy w łańcuchu dostaw.
– Przejęta oferta doskonale uzupełnia naszą działalność. Osiągnęliśmy wsteczną integrację w zakresie kwasu benzoesowego i aldehydu benzoesowego, co gwarantuje naszym klientom doskonałą dostępność, jak również korzyści kosztowe i czasowe. Jesteśmy jedynym producentem, który posiada zakłady na trzech kontynentach. Produkcja odbywa się zgodnie z najwyższymi standardami branżowymi – podkreśla Holger Hueppeler.
F&F: wysoka czystość i zrównoważone rozwiązania do produktów do pielęgnacji ciała zgodnych z najnowszymi trendami
Nowoczesne produkty muszą opierać się na zasadach zrównoważonego rozwoju. Powinny cechować się łagodniejszym składem, przyjaznymi dla środowiska opakowaniami i naturalnym profilem. Konwencjonalne metody nie wystarczają, by zapewnić skuteczną konserwację nowoczesnych preparatów, ponieważ narażenie biologiczne, interakcje między składnikami, aktywność wody, opakowania wielokrotnego użytku i inne aspekty wykraczają poza możliwości środków konserwujących.
Koncern LANXESS oferuje obecnie kompleksowy asortyment, aby zapewnić właściwą konserwację produktów w całym cyklu ich życia – spełniając jednocześnie wymagania dotyczące zrównoważonego rozwoju, etykietowania i określonych typów receptur.
Środki antybakteryjne Kalama, Purox i Solbrol z benzoesanem konserwują produkty higieny osobistej o pH do 6,5. Nie podrażniają skóry, mają wysoką czystość, są identyczne z naturalnymi i łatwo ulegają biodegradacji. Zatwierdzono je do użytku w ramach programów oznakowania ekologicznego, takich jak Ecocert COSMOS i Nordic Swan. Oferta środków konserwujących F&F obejmuje również wiele innych substancji chemicznych – na przykład mieszanki w 100 procentach odnawialne.
Te środki przeciwdrobnoustrojowe często się stosuje w połączeniu z wielofunkcyjnymi środkami i synergetykami, takimi jak glikole Purolan i alkohole aromatyczne Kalama – te z kolei mogą zwiększyć trwałość produktu, zapewnić liczne właściwości użytkowe i pomóc skrócić listę INCI (Międzynarodowe Nazewnictwo Składników Kosmetycznych). Asortyment wielofunkcyjnych produktów F&F obejmuje również izoparafiny Purolan, które stanowią wysokooczyszczoną alternatywę dla silikonów i podnoszą jakość doznań na skórze, zwiększają łatwość rozprowadzania i poprawiają właściwości pielęgnacyjne.
LANXESS jest obecnie jednym z głównych dostawców składników zapachowych i smakowych, w tym związków cynamonowych, aldehydów liniowych, produktów benzylowych i florosoli. Nowy asortyment LANXESS obejmuje ponad 30 substancji chemicznych o działaniu aromatycznym. Są to produkty o wysokiej czystości, jednolite i identyczne z naturalnymi. Zapewniają nuty ziemiste, kwiatowe, owocowe, cynamonowe lub drzewne.
Saltidin: składnik aktywny o udowodnionej skuteczności w odstraszaniu owadów
Saltigo GmbH, spółka zależna należąca w całości do koncernu LANXESS, jest jednym z czołowych dostawców w dziedzinie indywidualnej syntezy. Na stoisku firma zaprezentuje również sprawdzony na całym świecie aktywny składnik odstraszający owady. Składnik ten jest przedmiotem zainteresowania nie tylko producentów środków odstraszających owady, ale także dostawców preparatów kosmetycznych i farmaceutycznych, którzy chcą poszerzyć swoją ofertę o cenny środek ochronny.
Saltidin, w nomenklaturze międzynarodowej noszący nazwę ikarydyna (pikarydyna), nie szkodzi populacji owadów, ponieważ nie jest środkiem bójczym. Aktywny składnik jedynie odstrasza szkodniki, skutecznie działając na zmysł węchu owadów w sposób, który nie jest nieprzyjemny dla ludzi. Amerykańskie Centra Zwalczania i Zapobiegania Chorobom (CDC) zalecają stosowanie środków odstraszających owady zawierających zatwierdzone przez EPA substancje czynne, takie jak ikarydyna, w celu ochrony przed ukąszeniami komarów
i związanymi z nimi chorobami przenoszonymi przez człowieka.
Saltidin to bardzo zrównoważony produkt, który jest skuteczny w zwalczaniu szerokiego spektrum owadów i kleszczy. Jego aktywny składnik oferuje niezwykłe połączenie skuteczności i kompatybilności ze skórą, a także bezpieczeństwa dla konsumentów i środowiska – podkreśla dr Nora Hofmann, menadżerka ds. produktu Saltidin w Saltigo GmbH.
Należy się spodziewać, że świadomość społeczna dotycząca różnych chorób przenoszonych przez komary i kleszcze, a także rosnąca potrzeba ochrony przed tymi stworzeniami wynikająca ze zmian klimatycznych, będą napędzać globalny wzrost rynku środków odstraszających owady – dodaje dr Christoph Schaffrath, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży w Saltigo. – Chcemy w tym uczestniczyć i rozwijać się razem z naszymi klientami.
Komentarze