Partner serwisu
20 września 2022

Proplan wprowadza Halvetic na hiszpański rynek środków ochrony roślin

Kategoria: Aktualności

Hiszpania jest już dwunastym europejskim krajem, w którym dostępny będzie w sprzedaży Halvetic – innowacyjny środek ochrony roślin w ofercie CIECH, bazujący na opatentowanej technologii BGT, umożliwiającej zmniejszenie ilości substancji aktywnej nawet o 50 proc. na hektar – w porównaniu do istniejących standardów – przy zachowaniu wysokiej skuteczności preparatu. Za dystrybucję produktu na nowym rynku będzie odpowiadała hiszpańska spółka Proplan, należąca do Grupy CIECH, zajmująca się rejestracją, produkcją i dystrybucją herbicydów, fungicydów, insektycydów i regulatorów wzrostu.

Proplan wprowadza Halvetic na hiszpański rynek środków ochrony roślin

Halvetic to herbicyd na bazie glifosatu, oparty o innowacyjną i opatentowaną technologię BGT („Better Glyphosate Technology”®), która pozwala na utrzymanie dotychczasowej wysokiej skuteczności substancji aktywnej przy obniżeniu jej dawki na hektar o połowę, w porównaniu do istniejących standardów. To nie tylko pierwsza od dziesięcioleci tak znacząca innowacja wśród herbicydów nieselektywnych, ale także przełom na światowym rynku formulacji glifosatu. Halvetic to również bezkompromisowa odpowiedź Grupy CIECH na wyzwania związane z transformacją rolnictwa zgodną z założeniami unijnej strategii „Od pola do stołu”, polegającej na ograniczeniu stosowania środków ochrony roślin o 50 proc. do 2030 roku. Europejskie regulacje oznaczają bowiem wzrost zapotrzebowania na nowe produkty cechujące się większą efektywnością i skutecznością działania.

W 2021 roku Halvetic zanotował bardzo udany debiut w Polsce, wzmacniając pozycję CIECH Sarzyna w segmencie glifosatu, w którym spółka ma udział na poziomie ok. 50 proc. Strategia rozwoju tej marki przewiduje przy tym intensywną ekspansję zagraniczną, stąd też w ciągu zaledwie roku produkt uzyskał pozwolenia na wprowadzenie do obrotu m.in. w Rumunii, na Łotwie i Litwie, w Grecji, a ostatnio także na Słowacji i w Hiszpanii. Procesy rejestracji produktu na kolejnych europejskich i światowych rynkach są już w toku.

Hiszpania jest dla nas kluczowym rynkiem nie tylko ze względu na wielkość, ale także z uwagi na obecność Proplanu – hiszpańskiego dystrybutora środków ochrony roślin działającego od blisko 20 lat, który w 2018 roku został przejęty przez Grupę CIECH. Proplan działa na południu Europy, w północnej Afryce i Ameryce Południowej, co z pewnością umożliwi nam skuteczniejszą ekspansję Halvetic w tych regionach świata. Jednocześnie, ten innowacyjny produkt pozwoli na dalszy rozwój biznesu Agro CIECH i zwiększenie udziału naszej sprzedaży poza Polską – docelowo do ok. 50 proc. w kolejnych latach – mówi Wojciech Babski, Prezes Zarządu CIECH Sarzyna i szef biznesu AGRO Grupy CIECH.

Wielkość rynku glifosatu szacowana jest w Hiszpanii na ok. 50 mln dolarów, a w całej Europie – na ok. 440 mln dolarów. W Ameryce Północnej i Południowej wartości te wynoszą odpowiednio 1 mld dolarów i blisko 2 mld dolarów, w Afryce natomiast – ponad 100 mln dolarów.

Choć specyfika upraw na Półwyspie Iberyjskim i w Europie Środkowej znacząco się różni, to podczas testów polowych przeprowadzonych w Hiszpanii Halvetic wykazał wysoką skuteczność. Tamtejsi rolnicy zyskają niebawem możliwość stosowania tego środka do upraw winorośli, oliwek, a także owoców cytrusowych.

Odpowiedzialna za dystrybucję Halvetic w Hiszpanii spółka Proplan ma w swoim portfelu ok. 200 rejestracji produktów w 45 krajach. Na jej ofertę składają się herbicydy, insektycydy, fungicydy i regulatory wzrostu. Spółka prowadzi swoje działania głównie na Półwyspie Iberyjskim, w basenie Morza Śródziemnego (Włochy, Francja, Grecja) oraz w Północnej Afryce – przede wszystkim w Maroku, Algierii i Egipcie.

Grupa CIECH jest obecna ze swoją ofertą środków ochrony roślin w ok. 50 krajach na całym świecie. CIECH Sarzyna, oprócz rynku macierzystego (sprzedaż w Polsce stanowi ok. 60 proc. przychodów biznesu Agro), obsługuje także rejon Europy Środkowej oraz Europę Zachodnią, Wyspy Brytyjskie i Skandynawię. Poza Europą, tradycyjnie ważne dla spółki rynki to: Australia, Kanada oraz Daleki Wschód, zwłaszcza Tajlandia i Wietnam.

W ramach strategii Grupy na lata 2022-2024, w biznesie Agro planuje się m.in. wprowadzanie kolejnych innowacyjnych produktów i oferowanie nowoczesnych usług dla rolników, opracowanych we współpracy z partnerami zewnętrznymi.

źródło: inf. prasowa
Nie ma jeszcze komentarzy...
CAPTCHA Image


Zaloguj się do profilu / utwórz profil
ZAMKNIJ X
Strona używa plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. OK, AKCEPTUJĘ