Grupa Azoty kontraktuje sprzedaż produktów nawozowych na krajowy rynek
Z połową lipca spółki wchodzące w skład Grupy Azoty kończą proces kontraktowania sprzedaży produktów nawozowych na krajowy rynek.
Zawierane umowy mają charakter wolumenowy z rocznymi okresami ustalania ilości i będą obowiązywać przez okres pięciu lat.
- Naszymi atutami są potężne zdolności produkcyjne, szeroka paleta produktów i usytuowanie na trzecim co do wielkości rynku rolnym w Unii Europejskiej – komentuje Paweł Jarczewski, Prezes Zarządu Grupy Azoty S.A. – Nasza filozofia funkcjonowania na rynku nawozowym zakłada nie tylko produkcję i sprzedaż produktów, ale wprowadzanie innowacyjnych rozwiązań rolnictwa precyzyjnego. Dlatego też w ostatnich latach rozpoczęliśmy program inwestycyjny, który już owocuje produkcją nowoczesnych, specjalistycznych formuł nawozowych zgodnych z oczekiwaniami naszych klientów - dodaje prezes Jarczewski.
Polityka handlowa
W ramach polityki handlowej Grupy Azoty budowane jest strategiczne partnerstwo z dystrybutorami dla całej gamy produktów nawozowych z Tarnowa, Kędzierzyna, Polic, Puław, Gdańska oraz Dobrego Miasta.
Polityka handlowa Grupy Azoty na terenie Polski w obszarze agro zakłada współpracę handlową w oparciu o wieloletnie umowy handlowe z doświadczonymi kontrahentami. Sieć dystrybucji Grupy Azoty w nowym sezonie przekroczy liczbę 90 firm, które prowadzą dalszą sprzedaż nawozów do klientów finalnych. Zawierane umowy są podstawą budowy silnej dystrybucji, mają charakter ramowy na 5 lat z rocznymi okresami ustalania ilości.
Źródło: Grupa Azoty