Partner serwisu
31 lipca 2014

Grupa Michelin: sprzedaż na poziomie 9,7 mld euro

Kategoria: Z życia branży

Grupa Michelin opublikowała wyniki za I połowę 2014 r. Odnotowana sprzedaż wynosi 9,7 mld euro, co jest zgodne z założeniami firmy na bieżący rok. Zysk operacyjny przed uwzględnieniem czynników jednorazowych wyniósł 1,16 mld euro.

 

Grupa Michelin: sprzedaż na poziomie 9,7 mld euro

Spadek i wzrost
Grupa Michelin oczekuje w II połowie 2014 r. utrzymania popytu na opony do samochodów osobowych i ciężarowych na rynkach rozwiniętych oraz w Chinach. Na pozostałych rynkach oczekiwane jest zmniejszenie popytu na opony, szczególnie w segmencie oryginalnego wyposażenia. W segmencie opon przemysłowych spodziewany jest wzrost popytu.

Plany
Grupa Michelin zamierza w całym 2014 r. poprawić uzyskiwaną marżę, zachowując równowagę pomiędzy polityką cenową a kosztami surowców. Konkurencyjność Grupy jest utrzymywana zgodnie z założeniami.

Cele na 2014 r.
Michelin podtrzymuje swoje cele na 2014 r.: wzrost zysku operacyjnego, uzyskanie wskaźnika ROCE na poziomie ponad 11% i osiągnięcie ponad 500 mln euro dodatnich przepływów pieniężnych, utrzymując jednocześnie wydatki inwestycyjne na poziomie 2 mld euro.

1 Wolne środki pieniężne wypracowane w działalności operacyjnej minus wydatki inwestycyjne
2 Na koniec okresu

Źródłoi fot.: Grupa Michelin

 

 

ZAMKNIJ X
Strona używa plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. OK, AKCEPTUJĘ