Partner serwisu
15 maja 2023

Boryszew zrealizował cele nowej strategii na 2022 r.

Kategoria: Aktualności

Grupa Boryszew, jedna z największych prywatnych grup przemysłowych w Polsce, w 2022 roku osiągnęła przychody w wysokości 6,8 mld złotych, o ponad 8% więcej niż w 2021 roku. Wynik EBITDA wzrósł o niemal 15% do 395 mln złotych (387 mln złotych bez zdarzeń jednorazowych). Natomiast zysk netto powiększył się o ponad 38% i osiągnął 114 mln złotych. Grupa po dwóch latach podwoiła wskaźnik EBITDA (w warunkach porównywalnych). W wynikach pozytywnie kontrybuowała Motoryzacja. Odmrożenie podaży oraz dynamiczny wzrost zamówień na części do aut elektrycznych wpłynęły na długo oczekiwaną poprawę wyników tego Segmentu.

Boryszew zrealizował cele nowej strategii na 2022 r.

Zakończony rok to czas intensywnych działań inwestycyjnych w Segmencie Motoryzacja. Całkowity CAPEX Grupy Boryszew w 2022 roku wyniósł 259 milionów złotych, a niemal połowa tej kwoty – 119 milionów złotych, dotyczy procesów inwestycyjnych w automotive.

Zwiększamy moce produkcyjne w Grupie Maflow w obszarze przewodów klimatyzacyjnych do aut elektrycznych, trwa budowa nowych zakładów w Chinach oraz Meksyku. To nasza odpowiedź na prężny rozwój elektromobilności, który dla Grupy Boryszew zaowocował umowami z nowymi klientami oraz wzrostem zamówień u dotychczasowych kontrahentów. Nominacje na auta elektryczne pozyskane w latach 2021-2023, na dzień 31 marca bieżącego roku, wynoszą 878,5 mln EUR. Kwota ta pokazuje duże możliwości tego Segmentu – powiedział Wojciech Kowalczyk, Prezes Zarządu Boryszew S.A.

Przychody w Segmencie Motoryzacji wyniosły 1,7 mld złotych, a wynik EBITDA bez zdarzeń jednorazowych za 2022 rok to 31 mln złotych. W samym tylko czwartym kwartale ubiegłego roku te liczby wyniosły odpowiednio 455 mln złotych oraz 17,8 mln złotych.

Bardzo dobre wyniki osiągnął największy Segment działalności Grupy – Metale. Przychody wyniosły 4,3 mld złotych, natomiast wynik EBITDA bez zdarzeń jednorazowych zanotował wzrost do kwoty 340 mln złotych, o 12% więcej niż w analogicznym okresie rok wcześniej oraz o 32% w warunkach porównywalnych.

Segment Metale powtórzył historycznie wyniki z 2021 roku, pomimo widocznego spowolnienia gospodarczego w czwartym kwartale. W warunkach porównywalnych, czyli bez sprzedanego FŁT oraz zakończonej działalności Hutmenu, Segment odnotował ponad 25% wzrost przychodów. Wysoka sprzedaż walcówki przewodowej oraz wyrobów wyciskanych z aluminium w NPA Skawina zaowocowały niemal 53% wzrostem sprzedaży w tym zakładzie – dodał Wojciech Kowalczyk, Prezes Zarządu Boryszew S.A.

Jednym z kluczowych wydarzeń dla Grupy w 2022 roku było przyjęcie strategii na lata 2022-2026 oraz polityki dywidendowej. Wypłacona w czerwcu 2022 roku dywidenda była najwyższą w dotychczasowej historii Spółki.

W 2022 osiągnęliśmy założone poziomy przychodów oraz wyniku EBITDA, pomimo znaczących wahań i zmienności cen mediów, komponentów do produkcji oraz wysokiej inflacji jako efektu wojny w Ukrainie – powiedział Wojciech Kowalczyk, Prezes Zarządu Boryszew S.A.

W ramach planowej realizacji założeń strategii Grupa w 2022 roku m.in. prowadziła dalszą restrukturyzację Boryszew Automotive Plastics, sprzedała niestrategiczne aktywo – Nylonbor oraz rozpoczęła inwestycje fotowoltaiczne w zakładach Segmentu Motoryzacja.

źródło: Grupa Boryszew
fot. 123rf
Nie ma jeszcze komentarzy...
CAPTCHA Image


Zaloguj się do profilu / utwórz profil
ZAMKNIJ X
Strona używa plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. OK, AKCEPTUJĘ