Promowanie innowacji nagrodzone
Poznaliśmy laureatów konkursu Innowacja Plus, zorganizowanego przez Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju. Aż trzy z pięciu wyróżnionych projektów zrealizowali beneficjenci Narodowego Centrum Badań i Rozwoju.
Nagrody laureatom wręczyła podczas konferencji w Warszawie wiceminister infrastruktury i rozwoju Iwona Wendel. Doceniając zwycięzców za podejmowanie działań znacznie wykraczających poza standardowe obowiązki promocyjne w ramach realizowanych projektów podkreśliła, że ciekawa, skuteczna i precyzyjnie adresowana promocja pomaga we wdrażaniu i komercjalizacji projektów badawczo-rozwojowych.
Za najskuteczniejsze uznane zostały działania podejmowane przez beneficjenta NCBR - Wrocławskie Centrum Badań EIT+ Sp. z o.o. w projekcie „Biotechnologie i zaawansowane technologie medyczne – BioMed”. Drugie miejsce zajęła kampania projektu realizowanego przez K2 Internet S.A. „Wytworzenie i wprowadzenie na rynek platformy zarządzania systemami chmur obliczeniowych”. Na podium znalazł się także inny beneficjent NCBR - Politechnika Warszawska. Uczelnia została doceniona za promocję projektu „BIOIMPLANT – Bioimplanty dla potrzeb leczenia ubytków tkanki kostnej u chorych onkologicznych”.
Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju postanowiło przyznać także dwa wyróżnienia. Otrzymały je: beneficjent NCBR - firma Metal-Master Sylwia Ładzińska za pierwsze sukcesy marketingowe małego samolotu odrzutowego klasy Business Jet oraz Przedsiębiorstwo Produkcyjno-Usługowe INTERMET Sp. z o.o. za ciekawe formy promocji systemu PROTECTOR. Projekty laureatów konkursu oraz kolejne pięć najwyżej ocenionych zostały opisane w publikacji poświęconej konkursowi.
Podczas konferencji podsumowującej konkurs odbyły się także prezentacje ekspertów poświęcone m.in. prowadzeniu kampanii promocyjnych projektów w kontekście wprowadzania nowego produktu na rynek, zagadnieniom komercjalizacji wyników prac B+R oraz ochrony tajemnicy firmy.
***
Innowacja Plus to druga edycja ogólnopolskiego konkursu skierowanego do beneficjentów Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka. Jego celem jest wskazanie najbardziej efektywnych form promocji, które wspierają komercjalizację wyników projektów badawczo-rozwojowych dofinansowanych ze środków PO IG. W konkursie oceniano m.in jakość komunikacji marketingowej, efektywność wykorzystanego budżetu, a także dobór form promocji do konkretnych grup docelowych.
Źródło, fot.: NCBR