Do 2028 r. chiński konkurent Ubera zamierza dysponować flotą składającą się z 10 mln EV
Didi Chuxing, jeden ze światowych liderów w segmencie usług mobilnościowych powołał do życia alians wraz z 31 podmiotami z branży motoryzacyjnej.
Wśród partnerów chińskiego koncernu znajdują się takie firmy jak BAIC, Bosch, BYD, CATL, Changan Automobile, Chery, CUSC, CHJ Automotive, Continental, DFAC, Dongfeng Yueda Kia, FAW, GAC, Geely, Hanteng, Hawtai, JAC, Leapmotor, NavInfo, NEVS, Renault-Nissan-Mitsubishi, SAIC Motor Passenger Vehicle, SKIO, Sound Group, Tellus Power Group, TELD, Toyota, Volkswagen Group China, WM Motor, Eastone Auto oraz Zotye.
Celem współpracy jest budowa zintegrowanej platformy obejmującej finansowanie, leasing i sprzedaż samochodów, serwis pojazdów, obsługę floty i świadczenie usług z zakresu mobilności.
Alians zajmie się opracowaniem tanich modeli EV, przeznaczonych do świadczenia usług mobilnościowych. W 2017 r. DiDi Chuxing dysponował flotą składającą się z ok. 260 000 pojazdów elektrycznych. Plany zakładają, że do 2020 r. koncern będzie posiadał 1 mln EV, zaś do 2028 r. – 10 mln.
Z usług DiDi korzysta obecnie 450 mln użytkowników
W ciągu kolejnych 10 lat ich liczba na całym świecie ma się zwiększyć ponad czterokrotnie, do 1 mld osób.
W sierpniu 2016 r. DiDi Chuxing nabył chińskie aktywa Ubera, stając się wiodącym podmiotem w zakresie usług mobilnościowych w Państwie Środka. W spółkę inwestują takie firmy jak Alibaba, Tencent i Baidu. W 2016 r. Apple zakupiło pakiet akcji DiDi o wartości 1 mld dolarów.
Oprócz Chin, koncern jest obecny w Ameryce Łacińskiej, Japonii, Hongkongu i na Tajwanie. DiDi Chuxing przejął m.in. firmę 99 (największego lokalnego operatora usług ride-hailngu w Brazylii) oraz współpracuje z takimi podmiotami jak Grab (przedsiębiorstwem świadczącym usługi mobilnościowe w Azji Południowo-Wschodniej) czy Taxify.
DiDi zamierza ponadto rozbudować własną sieć ładowania EV. Według planów, do 2020 r. ma z niej korzystać milion samochodów elektrycznych.
Komentarze