Partner serwisu
08 lutego 2016

Marek Jagieła z BASF: Innowacje to nie wymysł, a strategia na przetrwanie

Kategoria: XXII Sympozjum CHEMIA 2016

– Problemem europejskiej chemii są dziś wysokie koszty produkcji, brak wzrostu rynku i legislacja – wymienia Marek Jagieła, Dyrektor Działu Sprzedaży Chemii Przemysłowej i Rozwoju Rynku w BASF Polska.

Marek Jagieła z BASF: Innowacje to nie wymysł, a strategia na przetrwanie

Jak branża chemiczna odpowie na te wyzwania? – Konsekwentnie realizujemy naszą strategię, czyli tworzenie chemii dla zrównoważonej przyszłości i skupiamy się na innowacjach. Tu na razie Europa ma przewagę, a co do kwestii legislacji –  z jednej strony są to duże obciążenia, przykładem – pakiet klimatyczny, z drugiej mogą być one dla nas szansą: wymuszenie redukcji czy rozpoczęcie badań nad wychwytem i utylizacją CO2. Chcemy rozwijać polski rynek i naszą wiedzę na nim – podkreśla Marek Jagieła.

Czy program INNOCHEM, zainicjowany przez Polską Izbę Przemysłu Chemicznego jest w stanie poruszyć polską chemię i wskazać nowe kierunki rozwoju? – Potrzebujemy go pośrednio - dla naszych innowacyjnych klientów.  Bez nich nasze sukcesy nie miałyby miejsca. Pytanie tylko, czy inwestycje naszych klientów będą odważne czy ostrożne – zaznacza dyrektor.

– Generalnie wstępnie ogłoszone wyniki BASF nie są dobre – sprzedaż i EBIT spadły. Przyczyną jest dołująca ropa i podstawowe chemikalia – w górę ciągną nas wdrażane innowacje, które są dowodem na to, że innowacyjność to nie jest wymysł, ale strategia na długookresowe przetrwanie – podsumowuje Marek Jagieła.

 

Wypowiedzi pochodzą z debaty „Wyzwania polskiej chemii 2020”, zorganizowanej w ramach XXII Sympozjum Naukowo-Technicznego „Chemia 2016”.

fot.: BMP

ZAMKNIJ X
Strona używa plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. OK, AKCEPTUJĘ