MOL Polska nie zwalnia tempa rebrandingu stacji
Po zakończeniu rebrandingu ponad 270 stacji własnych, MOL rozpoczął rebranding stacji franczyzowych. Pierwsza placówka partnerska, która rozpoczęła działalność w nowych barwach, mieści się w Drohiczynie, w województwie podlaskim. Jest to pierwsza z ponad 100 stacji franczyzowych, które w najbliższych miesiącach zmienią szyld na MOL, dopełniając proces rebrandingu sieci w całym kraju. Jednocześnie, firma rozpoczęła szeroko zakrojoną akcję marketingową, wspierającą widoczność marki.
W połowie bieżącego roku zakończył się proces rebrandingu ponad 270 stacji własnych MOL. Pod nowym szyldem działa zatem już ponad 70% działających w Polsce stacji sieci. Jesienią spółka rozpoczęła kolejną fazę projektu, zmieniając barwy pierwszej z ponad 100 stacji franczyzowych, które w kolejnych miesiącach będą stopniowo przyjmować identyfikację wizualną MOL.
– Mamy bardzo atrakcyjną ofertę dla franczyzobiorców i silne wsparcie marketingowe naszej marki. Oferujemy także pełen pakiet materiałów niezbędnych do rebrandingu, a koszty całego przedsięwzięcia MOL bierze na siebie. W efekcie, po zmianie marki, nasze stacje notują wzrost sprzedaży, który w niektórych przypadkach sięga nawet 20%. Jestem zatem przekonany, że nasi partnerzy będą skłonni możliwie najszybciej przechodzić pod nowy szyld – mówi Piotr Pyrich, dyrektor ds. rynku detalicznego w MOL Polska.
Nad wizerunkiem stacji MOL w Polsce pracowały cztery wyspecjalizowane agencje – trzy polskie i jedna z Włoch. Rebranding nie ogranicza się jednak wyłącznie do kwestii wizualnych. Na odświeżonych stacjach, klienci będą mogli doświadczyć nowej jakości obsługi, m.in. dzięki dystrybutorom czy ekspresom do kawy, ale też dzięki nowej aranżacji przestrzeni wewnątrz stacji.
Równolegle z procesem ujednolicenia wizerunku stacji, w kolejnych lokalizacjach MOL pojawiają się też punkty gastronomiczne według autorskiego konceptu sieci – Fresh Corner. Oferują one pełną ofertę spożywczą i gastronomiczną MOL – nie tylko kawę i hot-dogi czy marki własne, jak napoje energetyczne JIM i chipsy Crunch&GO, ale także świeże kanapki i zapiekanki oraz menu restauracyjne. Obecnie na stacjach w Polsce działa już łącznie 60 punktów Fresh Corner.
Zmiana barw na ponad 270 stacjach w całej Polsce zapewnia bardzo dobrą widoczność marki MOL, która obecnie zyskuje jeszcze szerszą obecność dzięki ogólnopolskiej kampanii reklamowej. W najbliższych tygodniach działania promocyjne będą prowadzone m.in. w telewizji, radio, na nośnikach zewnętrznych oraz w internecie. Wsparcie reklamowe powinno z kolei pozytywnie przełożyć się na zainteresowanie kierowców ofertą MOL na stacjach w całej Polsce.
O Grupie MOL
Grupa MOL to zintegrowany, międzynarodowy koncern działający w sektorach naftowym, gazowym, petrochemicznym i detalicznym, z siedzibą w Budapeszcie na Węgrzech. Grupa jest aktywna w ponad 30 krajach, gdzie zatrudnia łącznie 25 tys. osób, a jej doświadczenie w branży wynosi ponad 100 lat. Grupa prowadzi trzy rafinerie i dwa zakłady petrochemiczne w ramach zintegrowanego łańcucha dostaw na Węgrzech, Słowacji i w Chorwacji oraz sieć blisko 2400 stacji paliw w 10 krajach Europy Środkowej i Południowo-Wschodniej. Działalność poszukiwawczo-wydobywcza grupy bazuje na ponad 85 latach doświadczeń w branży węglowodorów oraz 30 latach doświadczeń w obszarze wstrzykiwania CO2. Obecnie, firma prowadzi produkcję w 7 krajach i posiada aktywa w 10 kolejnych.
MOL konsekwentnie dąży do transformacji modelu biznesowego z tradycyjnego, opartego na paliwach kopalnych, w stronę niskoemisyjności i zrównoważonego rozwoju. Spółka planuje osiągnąć neutralność węglową do roku 2050, wspierając rozwój niskoemisyjnej gospodarki obiegu zamkniętego w Europie Środkowo-Wschodniej.
Komentarze