Grupa Azoty ZAK modernizuje bocznicę w Kędzierzynie-Koźlu
Dobrze zorganizowane procesy logistyczne mają wpływ na efektywną dystrybucję produkowanych towarów. Aby usprawnić ich transport, Grupa Azoty ZAK S.A. zamierza zmodernizować posiadaną bocznicę kolejową przy zakładach. Dzięki temu stanie się ona jedną z najnowocześniejszych w kraju, opartą na w pełni elektronicznym systemie nastawczym – czytamy na blogu Grupy Azoty.

Połączenie z krajem
Infrastruktura kolejowa, którą aktualnie wykorzystuje Grupa Azoty ZAK S.A., to prawie 70 km torów czy ponad 150 rozjazdów. Rocznie obsługują one transport o masie ponad 1 mln t. Stacja w Bierawie łączy Zakłady z krajową siecią przewozów towarowych. Aby podnieść konkurencyjność oferty Grupy Azoty ZAK S.A., na którą składa się nie tylko produkcja, ale także sprawna dystrybucja, została podjęta decyzja o przebudowie i unowocześnieniu bocznicy.
Współpraca z zaufanymi partnerami
Zadania podejmą się spółki CTL Logistics sp. z o.o. oraz CTL Chemkol sp. z o.o. Pierwsza z nich to jeden z głównych operatorów w kraju, świadczący usługi z zakresu transportu i logistyki, specjalizujący się w przewozie artykułów chemicznych i węgla. Druga od 2002 r. zajmuje się utrzymaniem bocznicy. Zarówno CTL Logistics sp. z o.o., jak i Grupa Azoty ZAK S.A., są właścicielami CTL Chemkol sp. z o.o. (odpowiednio 51% i 49%).
Początek drogi
10 września br. Zakłady podpisały list intencyjny z przyszłymi wykonawcami. Kolejnymi etapami będą: opracowanie założeń projektowych oraz ustalenie mechanizmów finansowania inwestycji. Celami szczegółowymi modernizacji bocznicy jest poprawa jej przepustowości oraz unowocześnienie systemów sterowania, co przełoży się nie tylko na efektywność procesów transportowych, ale także wzrost bezpieczeństwa transportu.
Źródło,fot.: Grupa Azoty