Relacja: IV Konferencja Naukowo-Techniczna „Remonty i Utrzymanie Ruchu w Przemyśle Chemicznym"
Utrzymanie ruchu to niewątpliwie bardzo ważny dział każdego zakładu produkcyjnego. Podobno działa prawidłowo, gdy się o nim w ogóle nie mówi. My postanowiliśmy jednak zrobić inaczej i zadedykować służbom utrzymania ruchu dwudniową konferencję, która miała miejsce w dniach 24-25 maja 2011 w Kazimierzu Dolnym. Wdrożenie nowoczesnych metod diagnostycznych, właściwa gospodarka smarowo-olejowa, prawidłowe zarządzanie magazynem części zamiennych – to tylko nieliczne przykłady podjętych na niej tematów. Wydarzenie zgromadziło prawie 200 uczestników. Honorowym Gospodarzem imprezy były Zakłady Azotowe „Puławy” S.A.
Utrzymanie Ruchu w Kazimierzu Dolnym
O dylematach…
Dyskusję dotyczącą utrzymania ruchu w nowoczesnym przedsiębiorstwie poprowadził Tomasz Branicki – szef Biura Infrastruktury Grupy Lotos S.A. Udział w niej wzięli przedstawiciele działów: SUR PKN Orlen, ZA „Puławy”, Basell Orlen Polyolefins oraz firmy Ecol i UDT.
– Wszystkie zakłady chemiczne wyglądają bardzo podobnie. Posiadają olbrzymią ilość aparatów, rurociągów, rozmaitych urządzeń, które wymuszają na produkcji, osobach eksploatujących i zarządzających stanem technicznym tych urządzeń specjalne systemy organizacyjne i techniczne pozwalające efektywnie zarządzać majątkiem – powiedział Tomasz Branicki. Jakie to systemy? Przede wszystkim te, które prawidłowo diagnozują maszyny, zapobiegają awariom, optymalizują koszty. To również poziom wiedzy technicznej oraz odpowiednie kierowanie personelem.
O legislacjach…
Jaki wpływ na utrzymanie ruchu ma Unia Europejska? Okazuje się, że ogromny. Kwestie wydawanych przez nią przepisów poruszono podczas panelu dyskusyjnego zatytułowanego: „Dyrektywy, legislacje a utrzymanie ruchu”. Moderował go Andrzej Kozak – kierownik Wydziału Bezpieczeństwa Funkcjonalnego i Procesowego w Urzędzie Dozoru Technicznego. – Duże znaczenie w zarządzaniu stanem maszyn ma blok decyzyjny, który świadomie przeciwdziała awaryjności urządzeń, podejmując odpowiednie czynności. Pełnią one funkcję ochronnej poprzez odpowiednie analizowanie danych, która jest niezbędna szczególnie w końcowym etapie życia instalacji – powiedział prowadzący debatę. Omówione zostały także zagadnienia związane z Dyrektywą maszynową 2006/42/WE, Dyrektywą SEVESO 3 oraz tą o numerze 2009/104/WE.
Podczas dwóch dni wygłoszono 26 prezentacji oraz poruszono najważniejsze problemy dotyczące utrzymania ruchu w dwóch panelach dyskusyjnych. Firmy zaprezentowały się na 40 stoiskach. |
O optymalizacji kosztów…
Utrzymanie prawidłowej pracy maszyn zapobiega przestojom produkcyjnym, a co za tym idzie, pozwala uniknąć związanych z nimi strat finansowych, a ponadto zwiększa również efektywność. Sesja I pokazała, jakie zastosowanie w utrzymaniu ruchu mają nowoczesne systemy informatyczne, zastosowanie oświetlenia typu LED, właściwa gospodarka smarowo-olejowa oraz zaawansowana diagnostyka.
O naprawach i remontach…
Wiele zakładów produkcyjnych, wprowadzając w życie plan inwestycyjny, który niesie za sobą uruchomienie całkiem nowej instalacji, zatrudnia już na etapie budowy kadrę inżynierską. Pozwala to zapoznać pracownika z funkcjonowaniem wszystkich urządzeń już w początkowym etapie projektu. Ma on wtedy pełną wiedzę o instalacji, potrafi we właściwy sposób planować i harmonogramować jej remonty oraz naprawy.
Honorowy Gospodarz | Honorowy patronat: | Patronat naukowy | ||
Sponsor główny: | Partnerzy: | |||
Patronat medialny: |
Organizator | |||
|
||||
- Prezentacje partnerów konferencji rar
- I SESJA - Optymalizacja kosztów - outsourcing, nowoczesne systemy informatyczne,oszczędność energii, gospodarka olejowa i smarownicza cz. 1 rar
- I SESJA - Optymalizacja kosztów - outsourcing, nowoczesne systemy informatyczne,oszczędność energii, gospodarka olejowa i smarownicza cz. 2 rar
- II SESJA - Naprawy i remonty maszyn rar
- III SESJA - Automatyka, diagnostyka i certyfikacja rar
- Program konferencji pdf