Partner serwisu
Tylko u nas
11 kwietnia 2019

Stawiamy na innowacje. Rozmowa z Katarzyną Byczkowską, Dyrektor Zarządzającą BASF Polska

Kategoria: Artykuły z czasopisma

•    Jak pani podkreśla, stawiacie na innowacje. Na co jeszcze?

W strategii, którą ogłosiliśmy, jest sześć filarów: innowacyjność, zrównoważony rozwój, digitalizacja, portfolio, ludzie i zarządzanie produkcją. Wszystko tu jest ważne, natomiast kluczowy element, który wszystko spaja, to klient, to na nim się skupiamy. Dobrym przykładem tego podejścia w Polsce jest prowadzone przez nasz dział Chemii Kosmetycznej Centrum Formulacji.

•    Na czym polega praca tego centrum?

Centrum koncentruje się na wsparciu merytorycznym pracowników działów R&D firm kosmetycznych, posiada gotowe rozwiązania dla kosmetyków należących do wszystkich kategorii produktowych, jak również – odpowiadając na indywidualne potrzeby klienta – tworzy zupełnie nowe receptury. Wspomaga rozwiązywanie problemów technicznych, jest również unikalną bazą o charakterze edukacyjnym. Centrum Formulacji znajduje się w siedzibie BASF w Warszawie, ta lokalizacja ułatwia bieżące wsparcie klientów w rozwiązywaniu ich problemów technologicznych. Często mamy okazję gościć partnerów u siebie na organizowanych przez naszych ekspertów szkoleniach.

•    Wspomniała pani o digitalizacji, w której BASF również proponuje swoje rozwiązania. Jak na cyfryzacji może skorzystać przemysł chemiczny?

Cyfryzacja to proces, który w przemyśle chemicznym postępuje dosyć szybko. To duży potencjał, ułatwienie stwarzające ogromne możliwości w różnych sferach łańcucha wartości, m.in. optymalizacji dostaw czy podniesienia efektywności produkcji.

•    A jak to wygląda w BASF?

W 2015 roku powołaliśmy pion BASF 4.0, który wcześniej był jednostką zajmującą się projektami. W ubiegłym roku – co podkreśla wagę tego tematu – połączyliśmy ze sobą działy IT i digitalizacji w jedną obszerną strukturę. Możliwości wykorzystania digitalizacji są ogromne – poczynając od obszaru R&D, w którym badania opierają się na ocenie bardzo dużej ilości danych, dzięki czemu możemy szybciej wprowadzać nowe produkty – przez logistykę, gdzie klient może śledzić na bieżąco swój towar, po obszar dostaw, w którym jednym kliknięciem dokona zamówienia. „Wirtualna rzeczywistość” to jedno z pierwszych pól eksplorowanych w zakresie digitalizacji.

Możliwości, jakie daje ta technologia, szeroko wykorzystujemy w wielu fabrykach, głównie na terenie Niemiec, ale również za jej pomocą przeprowadzamy szkolenia BHP w naszej fabryce katalizatorów w Środzie Śląskiej.

Nie ma jeszcze komentarzy...
CAPTCHA Image


Zaloguj się do profilu / utwórz profil
ZAMKNIJ X
Strona używa plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. OK, AKCEPTUJĘ